Mulle!

Herregud vilken jäkla kväll..

Mulle, Mammas och pappas vovve.. eller rättare sagt MIN vovve men han bor hos mamma och pappa =) haha!.. har mått väldigt dåligt ett tag. Vi beslutade oss idag för att åka till farbror doktorn.
Mamma va där halv 6. Klockan 6-halv 7 ringer hon.. lite smått hysterisk och vill att jag ska komma. Hon klarade inte att vara där själv eller överhuvud taget vara med i rummet!

Väl där så möts jag av en groggy Mulle av alla sprutor och en stressad mor..
Morsan ut ur rummet, jag blir kvar.. Ronnie var också snäll och följde med!!
Mer sprutor och mer undersökning för att sedan besluta att det blir en operation..

Kockan 9 satte dom igång med att söva honom.. Mulle är hyper stressad och jag får försöka lugna ner honom.. Jag är inte direkt den lugnaste men fick försöka för Mulles skull.. jag va ju dessutom själv i rummet då förutom sköterskor!

Han vill asbolut INTE somna.. så mer och mer lugnande sprutas in..! Lite nervöst eftersom ju äldre hunden är ju större risk att han inte vaknar upp om man har mycket sövningsmedel i honom! Fy!!

30 minuter senare är det bara jag, morsan och mulle kvar..
Mamma och jag sitter i väntrummet och hör ett himla gnällande och yllande men det låter verkligen inte som en hund, mer som typ ett ånglok.. haha nej men vi trodde verkligen inte att det var Mulle iaf!!
Sköterska kommer och vi fråga va det är som låter??!!?
-Det är eran hund.. han ligger på uppvak!
Men GUUUD va fasiken säger ni inte till för.. vi vill ju vara med då!! Jag rusar dit och ser Mulle ENSAM på golvet.. Han försöker förjäves resa sig uppåt och är alldeles snurrig i huvudet.. slår i huvudet flera gånger i golvet innan jag hinner dit.

Jag blir så arg.. varför kan man inte sitta med den stackars hunden.. eller berätta för deras ägare!!! ÅHH!!

Nerbajsad var han också stackarn.. Men det struntade jag i och tog upp min stackars plutt!

Så ja.. vilken pers!!!
Nu ligger han förhoppningsvis i mammas säng och mår lite bättre.. + att mamma är 5000 fattigare!
Jag har inte hunnit plugga och inte träna.. men vad gör man inte för min lilla gullis!!


Jag och min 13 åriga gulli gulli gull!!!


Kommentarer
Postat av: athalie

bra att han mår bra!!

2010-03-29 @ 22:48:37
Postat av: nina

åh lilla Mulle!hoppas allt går bra nu!puss&kram

2010-03-30 @ 18:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0