Dietist!!

Halloj.
Nu är man åter på jobbet. Morgonen började ju med ett dietist besök.
Hade inte så stora förväntningar då jag inte varit så positiv till detta besök men jag gick faktiskt därifrån med ett leende på läpparna och ganska mycket mer inspiration och motivation än vad jag hade innan.

Som sagt så har ju min motivation blivit sämre och sämre.
PGA att jag står och trampar på samma jävla ställe.
Men tydligen så har jag kommit till en platå och det är olika hur lång tid som man står still.
Kroppen kämpar emot för att den egentligen inte behöver gå mer ner i vikt.
Nu menar jag inte att jag är supersmal och jag behöver minsann inte gå ner i vikt utan jag ligger på en normal vikt.
MEN det skulle inte skada om jag gick ner några till kilo.
Vi har gjort upp ett mål och jag ska nå dit.
vi får skynda långsamt om jag nu vet hur man gör det.
Jag vill skynda snabbt!!!

Det vi har kommit fram till är iaf att jag inte behöver lägga till några fler intensivpass/gympass. 6ggr i veckan räcker :)
Men däremot så ska

¤ två promenader läggas till i veckan, kanske gå till jobbet.( Så man får den här vardagsmotionen) den får jag ju aldrig annars i princip då jag har fullt tjåå(?) med allt annat. Jag kom på en grej till att man skulle ju kunna cykla till träningen men nu börjar ju snön komma men jag skulle kanske kunna cykla TILLS snön kommer. Smart Jill! =) (Undra om jag är lika positiv till det imorn ;))

¤Middagen ska VARJE kväll vara lagad och jag ska också varje kväll äta middag, inte typ fil och macka eller så.
(Jag har ju lite svårt med att äta middag)
Tycker lixom att det är "jobbigt" att äta. Den tanken måste bort!!!

¤Max 3 kötträtter per vecka. Minst 1 fiskrätt och minst 1 vegetariskrätt.
(jag får fösöka börja med lax)

¤3 frukter per dag, det räcker!
(det kommer nog bli en utamning då jag käkar massaaa frukt)

¤Sen lite andra ointressanta grejej för er läsare.

Egentligen inte alls så mycket att ändra på tycker jag, kanske känns mycket när man skriver och radar upp dom såhär. Men det känns bra. Som sagt är det ju nu bara "finslipningen" kvar.


MUSKLER VÄGER MER ÄN FETT!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0